Allergiás roham esetére legyen minden iskolában életmentő eszköz

Frissítve: júl. 8.

Forrás: hirado.hu 2022.01.23. 15:38


Legyen minden iskolában olyan életmentő injekció, amelyet allergiás roham esetén a tanárok be tudnak adni a diákoknak. Egyebek mellett ezt javasolja egy civil szervezet a héten történt újpesti tragédia kapcsán. Egy 7 éves kisfiú egy iskolai születésnapi ünnepség után lett rosszul, mert mogyorót tartalmazó édességet evett, amelytől anafilaxiás rohamot kapott. A mentők már nem tudták megmenteni az életét.



Egy 7 éves kisfiú az újpesti iskolában lett rosszul Fekete zászló, mécsesek és virágok jelezik annak a 7 éves kisfiúnak a tragikus halálát, aki az újpesti iskolában lett rosszul kedd délután a mogyorótól. Az iskolában tartott születésnapi zsúr után lett rosszul a 7 éves kisfiú – erről már az Origo írt. A gyermek mogyorót tartalmazó édességet evett és ettől anafilaxiás rohamot kapott – mire a mentők megérkeztek, már nem tudták megmenteni az életét. Az eset kapcsán az AllerGéniusz Egyesület arra tett javaslatot, hogy az egyes ételekre, valamint rovarcsípésre súlyosan allergiások életét jogszabályokkal is védjék. Egyebek mellett azt sürgetik, hogy az iskolákban se a közétkeztetésben, se más formában ne fogyasszanak mogyorót vagy dióféléket tartalmazó ételeket, és hogy a pedagógusok is tudják, ilyen roham esetén mit kell tenni. „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy minden intézményben legalább két EPIPEN vagy ANAPEN injekció kerüljön be és a tanárok, pedagógusok, illetve bármelyik személyzet ezt tudja használni, évente legalább ismétlő oktatásban is részt vegyenek” – mondta Szívósné Rabb Edit az AllerGéniusz Egyesület elnöke. Az ételallergiások száma érezhetően emelkedett az elmúlt időszakban – erről a gyermekgyógyász beszélt az M1-nek. Bense Tamás elmondta: az ételallergia tünetei általában a problémát okozó étel elfogyasztása után néhány perccel jelentkezhetnek és azonnal mentőt kell hívni. „Ha kifejezettebb allergiás tünete volt valakinek, akkor feltétlenül érdemes az ellenszert hordani magával, ami egy adrenalin készítmény, illetőleg, hogy ha légzési probléma jelentkezik, heveny tünetek jelentkeznek, rossz közérzet van, gyengének érzi magát, kifejezetten nehéz a légzése, esetlegesen ájulós jellegű tünetek, tehát eszméletzavar, akkor természetesen akkor rögtön mentő.” – mondta Bense Tamás orvos. A szakemberek szerint a diófélék közül a földimogyoró okoz leggyakrabban allergiát, ezért érdemes figyelni a tünetekre, hiszen egy roham akár halálos kimenetelű is lehet.

#adrenalininjekcióanafilaxiásroham #epipen

36 megtekintés0 hozzászólás

Kapcsolódó bejegyzések

Az összes megtekintése